Prawo do odstąpienia od umowy

 

 

 Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia:

        • otrzymania towaru przez Klienta lub osobę trzecią wskazaną przez Klienta, inną niż przewoźnik,
        • w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy dostarczanych osobno, partiami lub w częściach – od otrzymania ostatniej rzeczy, partii lub części,
        • w przypadku umowy polegającej na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od otrzymania pierwszej z rzeczy.

 Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub e-mailem). Klient może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

 W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Sprzedawcę), zostaną zwrócone niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta.

 Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

 Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 Klient powinien odesłać lub przekazać towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

 Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. w odniesieniu do:

        • towarów wykonanych na specjalne zamówienie lub dostosowanych do indywidualnych potrzeb,
        • towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia,
        • zapieczętowanych towarów, które po otwarciu opakowania nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych.